Köpvillkor
Köpvillkor
KÖPVILLKOR
När du gör en beställning hos oss på baldershage.se godkänner du också våra köpvillkor samt vår hantering av personuppgifter. Här kan du läsa hur vi hanterar dina personuppgifter.
Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du bekräftar ditt köp.
PERSONUPPGIFTER
Vi samlar in personuppgifter som du skickar till oss, t.ex. när du gör beställningar, kontaktar vår kundtjänst eller vill ta del av våra nyhetsbrev. Vi behandlar dessa uppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen “GDPR”. Här kan du läsa mer detaljerad information kring de olika behandlingarna för dig som kund.
Dina personuppgifter används för att administrera köp, leverans av varor och för att vi ska kunna förse dig med relevant service, erbjudanden, information eller annan kunduppföljning. Den rättsliga grunden för vår behandling är fullgörande av avtal samt berättigat intresse.
BESTÄLLNING
När du slutför din order hos oss får du inom kort en orderbekräftelse via email.
Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den för eventuella kontakter med vår kundtjänst.
Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Kundtjänst så skickar vi en ny. Alla beställningar som görs är bindande.
För att genomföra en beställning hos oss måste du vara över 18 år. Är du minderårig behöver vi målsmans medgivande.
PRISER
Hos oss visas priser i SEK och inkl. moms om inget annat önskas i rullistan. Kostnader för frakt tillkommer.
Priser i butik och online kan variera och vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser.
BETALNING
Din betalning hanteras i samarbete med Klarna AB. Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.
Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager. Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.
Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10
Alla betalningar hanteras av Klarna för både privatperson och företag i Sverige.
För endast privatpersoner hanterar även Klarna betalningen vid order från Norge, Finland, Österrike och Tyskland.
LEVERANS
Normalt skickas dina varor inom 2-4 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid kampanjer när många handlar hos oss kan det dröja lite längre.
Ange gärna mobilnummer vid beställning för enkel och snabb avisering via sms. Avisering sker annars via brev och det tillkommer då en kostnad på 10 kr inklusive moms. När en beställning lämnar vårt lager skickas också ett e-mail till mottagaren. I mailet framgår adressen ditt försändelsen skickas samt ett kollinummer genom vilket man kan se vart försändelsen befinner sig.
Fraktkostnader inom Sverige
Vid beställningar inom Sverige är det fraktfritt på köp över 700 sek. Handlar du för ett lägre belopp tillkommer en fraktkostnad på 69 SEK. För möbler tillkommer en volymbaserad frakt beroende på ort.
FÖR BESTÄLLNING TILL UTLANDET, VÄNLIGEN VÄLJ "INTERNATIONAL" I FLAGG-MENYN LÄNGST UPP PÅ SIDAN.
Fraktkostnader Utomlands
Vid beställningar till Finland & Danmark är fraktkostnaden 15 EUR inkl. moms.
Vid beställningar inom EU är fraktkostnaden 19 EUR inkl. moms.
Vid beställningar Norge är fraktkostnaden 30 EUR exkl. moms.
Vid beställningar Schweiz & Åland är fraktkostnaden 40 EUR exkl. moms.
Vid beställningar till övriga länder i världen är fraktkostnaden 80 EUR exkl. moms.
Ej uthämtade paket
Dhls liggetid är 7 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Ej uthämtade varor returneras till oss. Vi debiterar dig 298 kr för de paket som inte löses ut. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
RETURER OCH REKLAMATION
Returer/Ångerrätt
Förlängt öppet köp t.o.m 10 januari 2025.
Du har rätt att returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har hämtat ut ditt paket.
Skicka ett mail till order@baldershage.se för att få en returfraktsedel. Märk mejlet med RETUR och ange ditt ordernummer samt beskriv vilka produkter du vill returnera. Om ditt ordervärde överstiger 700 kr har du alltid fri retur, i annat fall debiterar vi 69 kr för returfrakten. Fyll i denna retursedel och skicka med i paketet vid returen. När vi tagit emot din retur får du en bekräftelse via e-post.
Vid reklamation av felaktig eller skadad vara står vi givetvis för returfrakten.
Den retursedel du fått i paketet vid leveransen ska fyllas i och skickas med i returpaketet. Varan som skickas tillbaka till oss ska ha packats upp varsamt och sedan packas ner hel och fin i sin originalförpackning. Tänk på att förpacka returpaketet så bra som möjligt så varorna håller under frakten.
Så fort vi vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi/Klarna varuvärdet till ditt konto, alternativt drar av det på fakturan. Återbetalning sker inom 3 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.
Felleverans
Om du mot förmodan har fått fel vara så kontakta oss på order@baldershage.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.
Reklamationer
Konsumentköplagen gäller när du handlar varor av oss. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss på order@baldershage.se så hjälper vi dig. Beskriv vilket fel varan har samt bifoga en bild på skadan. Vi står för fraktkostnader och skickar dig ett adresskort/fraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.