FRI FRAKT OCH RETUR VID KÖP ÖVER 700KR!

SNABBA LEVERANSER PÅ 1-3 ARBETSDAGAR

SÄKRA BETALNINGAR MED KLARNA CHECKOUT!

Country FlagSverige
Country FlagInternational
Språk
Valuta

FAQ

Vanliga frågor & svar

På denna sida ges svar på de vanligaste frågorna som ställs av våra kunder.

Beställningar

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Vi skickar orderbekräftelsen till den mailadress du angav när du lade din beställning. Kontrollera att du angett rätt mailadress. Ibland kan även orderbekräftelsen lägga sig bland skräpposten. Hittar du den inte ändå kan du maila vår kundtjänst på order@baldershage.se så skickar vi en ny.

Kan man avbeställa sin order?

Alla beställningar som görs är bindande. Om du ångrar din beställning så har vi viss möjlighet att annullera din order, men eftersom vi försöker få ut våra ordrar så fort som möjligt så kan det vara så att den redan hunnit behandlas, då finns det tyvärr ingen möjlighet att avbeställa.

Jag fick inte alla mina varor eller fel varor?

Om du mot förmodan har fått fel vara eller saknar något i din beställning så kontakta oss på order@baldershage.se så hjälper vi dig att returnera varan eller komplettera med det som saknas. Glöm inte att skriva med ditt ordernummer i mailet. Vi står naturligtvis för returfrakten.

Jag har inte hämtat ut mitt paket?

Paketet ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paketet ej hämtats ut inom dessa dagar returneras det till oss. Ej hämtade paketet debiteras med en kostnad på 298 kr. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.

Leveranser

När kommer mitt paket?

Normalt skickas dina varor inom 2-4 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid kampanjer när många handlar hos oss kan det dröja lite längre.


När en beställning lämnar vårt lager skickas ett e-mail till mottagaren. I mailet framgår adressen dit försändelsen skickas samt ett kollinummer för att se vart försändelsen befinner sig. Du får sedan en SMS-avisering när du kan hämta ut ditt paket. Anger du inte mobilnummer vid beställning kommer avisering ske via brev och det tillkommer då en kostnad på 10 kr.

Levererar ni utanför Sverige?

Ja, vänligen välj International i flaggmenyn längst upp på sidan.

Vad har ni för fraktavgift?

Vid beställningar inom Sverige har vi fri frakt på köp över 700 kr. Handlar du för ett lägre belopp tillkommer en fraktkostnad på 69 kr. För möbler tillkommer en volymbaserad frakt beroende på ort.


För beställningar utomlands se köpvillkoren för fraktkostnader:

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Din betalning hanteras i samarbete med Klarna. Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.


Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10

När får jag tillbaka pengarna för min retur?

Så fort vi vi har mottagit och kontrollerat varan/varorna så återbetalar vi/Klarna varuvärdet till ditt konto, alternativt drar av det på fakturan. Återbetalning sker inom 3 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

Returer

Hur returnerar jag?

Du har rätt att returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har hämtat ut ditt paket.


Skicka ett mail till order@baldershage.se för att få en returfraktsedel. Märk mejlet med RETUR och ditt ordernummer. Ange även vilka produkter du vill returnera. Om ditt ordervärde överstiger 700 kr har du alltid fri retur, i annat fall debiterar vi 69 kr för returfrakten.


Returfraktsedeln skriver du ut, fäster på paketet som ska tillbaka och lämnar in på ditt närmaste ombud. Även den retursedel du fått i paketet vid leveransen ska fyllas i och skickas med i paketet. Varan som skickas tillbaka till oss ska ha packats upp varsamt och sedan packats ner hel och fin i sin originalförpackning. Tänk på att packa returpaketet så bra som möjligt så varorna håller under returfrakten.


När vi tagit emot din retur får du en bekräftelse via e-post.


Så fort vi vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi/Klarna pengarna till ditt konto, alternativt drar av det på fakturan. Återbetalning sker inom 3 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

Jag saknar retursedel i leveransen, vad gör jag nu?

Saknar du retursedel kontaktar du oss på order@baldershage.se så mailar vi en ny att skriva ut, fylla i och skicka med i returpaketet.

Hur reklamerar jag min order?

Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara eller antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss på order@baldershage.se så hjälper vi dig. Beskriv vilket fel varan har samt bifoga en bild på skadan. Vi står för fraktkostnader och skickar dig en returfraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

Övrigt

Har ni några fysiska butiker?

Nej, vi har inga fysiska butiker.


Butiken i Alingsås såldes 2007 och drivs idag av andra ägare. Butiken i Göteborg såldes 2019 och med ägarbytet fick butiken nytt namn - Krut & Krusiduller.


Vår outlet, Strömshaga Outlet, är öppen utvalda datum. Håll utkik på denna sida för aktuell information om outleten.

När är er outlet öppen?

Håll utkik på denna sida för aktuell information när Strömshaga Outlet är öppen.

Jag har en produktfråga. Var vänder jag mig?

Då kan du maila oss på order@baldershage.se så hjälper vi dig så fort som möjligt.

FRI FRAKT OCH RETUR VID KÖP ÖVER 700KR!

SNABBA LEVERANSER PÅ 1-3 ARBETSDAGAR

SÄKRA BETALNINGAR MED KLARNA CHECKOUT!

Copyright Balders Hage 2024 Alla rättigheter reserverade.